Laiku, kuriuo gyvename, kokybiška kelio danga yra tiesiogiai arba netiesiogiai aktuali kiekvienam gyventojui. Tiesiogiai tiems, kurie patys vairuoja transporto priemonę, o netiesiogiai – neišvengiamai visiems gyventojams. Juk nuo kelio dangos priklauso nemaža dalimi paslaugų suteikimo greitis, visų kelio dalyvių saugumas, o taip pat ir jų naudojamų transporto priemonių dėvėjimosi sparta. Tai reiškia, kad puikūs keliai leidžia lengviau, saugiau ir greičiau pasiekti kelionės tikslą ir per tą patį laiką įgyvendinti daugiau užduočių negu tai būtų įmanoma padaryti naudojantis kitos dangos keliais. Natūralu, kad dėl šių priežasčių, stengiamasi kuo daugiau kelių išasfaltuoti.
Reikia pripažinti, kad asfaltas turi nemažai privalumų lyginant su kitomis kelio dangomis. Štai keletas iš jų:
Kaina. Draugiška kaina išsiskiria ne tik asfaltavimo darbai, lyginant su kelio dengimu kitomis dangomis ir jų ilgaamžiškumu. Taip pat asfaltuota kelio danga finansiškai džiugina ir vairuotojus, kurie važiuodami lygia kelio danga saugo automobilių padangas bei važiuoklę. Tokiu būdu apsilankymai servise tampa retesni.
Be to, kalbant apie kainą, pravartu paminėti ir remontą. Kadangi asfalto dangos priežiūra nėra sudėtinga, ir atsiradus įtrūkimų ar duobių, nėra reikalo keisti visos dangos, tik pažeistą dalį, tai taip pat tampa dideliu privalumu.
Greitas paruošimas naudojimui. Vienas iš asfalto dangos privalumų – greitas parengimas naudojimui. Žinoma, sakoma, kad atlikus asfaltavimo darbus būtų puiku dar keletą dienų juo nesinaudoti – palikti stingti ir tvirtėti. Tačiau galime pamatyti nemažai pavyzdžių, kai tik volas baigia lyginti kelio dangą, ji yra atidaroma ir visiems lengviesiems ar sunkiasvoriams automobiliams. Juk tikriausiai esame visi ne kartą matę, kaip dėl tam tikrų inžinerinių tinklų gedimų, tenka dalį asfalto pašalinti tam, kad eliminuoti gedimą. Visgi, vos gedimas yra pašalintas, o nauja asfalto danga ir vėl toje vietoje uždengta – kelias laisvas naudojimui. Tai tik dar kartą patvirtina, kad asfaltavimo darbai trunka greitai, operatyviai ir kelio danga gali būti tuojau pat naudojama.
Saugumas. Naujausios asfaltavimo technologijos užtikrina greitą vandens nutekėjimą ir taip pagerina matomumą, kai vairuojama esant lietingam orui. Naujos technologijos daro asfalto dangą vis tobulesne ir saugesne, nepriklausomai nuo metų laiko ar oro. Nepaisant to, lygus asfalto paviršius užtikrina maksimalų padangų ir važiuojamosios dalies sukibimą ir užtikrina mažesnį stabdymo kelią, o taip pat ir pasipriešinimą slydimui.
Be to, ar kada nors pagalvojote, kodėl asfaltas yra tamsios spalvos? Tam, kad vairuotojas savo regėjimo lauke lengviau išskirtų kelio ženklus, atkreiptų į juos dėmesį ir turėtų puikų kelio matomumą bet kokiomis oro sąlygomis.
Dar vienas privalumas, kurį galima priskirti saugumo kategorijai, tai galimybė asfaltą dengti norimomis spalvomis. Kam to reikia? Tai puikiai pasitarnauja tam tikruose kelio ruožuose, kuriuose būtina vairuotojus perspėti būti budresniais. Galbūt vairuotojas artėja prie perėjos, esančios visai prie pat mokyklos? Galbūt vyksta kelio atkarpa, kurioje pasitaiko nemažai eismo įvykių? O gal važiuojate zona, kurioje griežtai draudžiama lenkti priešais jus važiuojančias transporto priemones? Pasirinkta spalva, užrašai ar ant asfalto išpiešti įspėjamieji ženklai efektyviau atkreips vairuotojo dėmesį ir tokiu būdu bus išvengta didesnės dalies nelaimingų atsitikimų.
Komfortas. Kadangi asfaltas – tai lanksti, sluoksniais dengiama danga, todėl ji idealiai gali prisitaikyti prie žemės pavirščiaus. Be to, dėl savo paviršiaus tekstūros, ji nekelia nemalonaus pašalinio garso net ir važiuojant dideliu greičiu. Prisiminkite kurią nors ilgesnę kelionę neasfaltuotu keliu. Visų pirma, juntamas akivaizdžiai didesnis pašalinis garsas nei esame pratę. Antra, jeigu kelio danga yra sausa, vairuotojas dažniausiai nerizikuoja važiuoti didesniu greičiu, kadangi transporto priemonė pradeda slysti ir tampa sunkiau valdoma. Tai galima pastebėti posūkiuose, net jeigu jie yra ir nežymūs. Jeigu transporto priemonė tampa sunkiau valdoma, vadinasi, tokia kelio danga nėra saugi. Galiausiai, vien po 10-15 minučių trukusios kelionės neasfaltuota kelio danga, galima jausti pastebimą nemalonią vibraciją, kuri juntama delnuose dar kurį laiką net ir išlipus iš transporto priemonės. Be to, svarbus dalykas – tolygus važiavimas ne tik apsaugo nuo pašalinio garso ir nemalonių pojūčių dėl atsirandančios vibracijos. Tolygi kelio danga taip pat ir sumažina transporto priemonės degalų sunaudojimą iki 5-6%.
Ilgaamžiškumas. Asfalto danga yra ganėtinai populiari ir dėl to, kad palyginus su kitomis dangomis, yra pigi, bet tuo pat metu ir ilgai tarnaujanti. Nepaisant nuolatinių didelių apkrovų, asfalto danga ilgą laiką gali tarnauti be didesnių dangos pažeidimų. Žinoma, asfalto ilgaamžiškumas priklauso ir nuo jo sudedamųjų dalių bei sluoksnių.
Dažnai laikomasi stereotipinės nuomonės, kad asfalto danga yra tinkama tik keliams tiesti. Tačiau, tai nėra tiesa. Asfaltas gali būti puiki danga ir įvažiavimui į kiemą, šaligatviams, aikštelėms ar takams. Pamatę jau atliktų asfaltavimo pavyzdžių, kaip asfaltas puikiai ir grakščiai įkomponuojamas sodyboje, gyvenamojo namo aplinkoje, gali būti, kad greitai pakeisite nuomonę šiuo klausimu. Ar bent kada nors susimąstėte, kodėl yra asfaltuojami oro uostuose lėktuvų pakilimo takai? Lygiai dėl tų pačių iki šiol jau paminėtų priežasčių. Juk gera kaina, kokybė ir ilgaamžiškumas – tai, ko ieško kiekvienas užsakovas.
Draugiškumas aplinkai. Puikios naujienoms besirūpinantiems gamta! Asfaltas yra perdirbama medžiaga, kuri gali būti naudojama vėl ir vėl. Tai tuo pat metu padeda ir laimėti finansine prasme. Nenuostabu, kad asfalto industrija yra itin rimti konkurentai perdirbimo srityje. Pavyzdžiui, asfaltas yra viena iš medžiagų, kurių per metus Europoje yra perdirbama daugiausiai. Ir tai nėra jokia naujovė, susijusi su žaliuoju judėjimu ar ekologija, tokia technologija pasaulyje naudojama dar nuo septyniasdešimtųjų metų. Kaip tai vyksta? Tiesiog surinktas senas asfaltas yra sutrupinamas iki asfalto granulių ir gali būti naudojamas tiesiant naują kelio dangą. O susidėvėjus naujajai kelio dangai, procesas gali būti kartojamas vėl, ir vėl. Tai dar vienas privalumas, kuris net ir skeptiškai nusiteikusius asfaltavimo klausimais, priverčia susimąstyti.
Jeigu nusprendėte pasinaudoti asfaltavimo paslaugomis, visų pirma pasidomėkite, ar kelio tiesimui arba naujos aikštelės įrengimui nėra reikalingas specialus leidimas. Po to, kai turite reikiamus dokumentus, arba patvirtinimą, kad leidimas asfalto tiesimui toje konkrečioje situacijoje nėra reikalingas, reikia paruošti teritorijos, kurią ruošiatės asfaltuoti, paviršių. Apsvarstykite, ar teritorijoje esantys krūmai ir medžiai netrukdys išasfaltavus pasirinktą teritoriją manevruoti? Ar nėra didelių akmenų, kurie gali trukdyti asfaltavimo darbams? Jeigu tai – automobilių stovėjimo aikštelė, ar paskaičiavote, kiek norėtumėte, kad joje būtų talpinama transporto priemonių? Išsprendus šiuos ir kitus kilusius klausimus ir vėliau tinkamai paruošus gruntą, paklojamas pasirinktas pagrindas (skalda, betonas arba monolitas). Ir štai, vieta jau paruošta asfaltuoti!
Reikia atkreipti dėmesį, kad asfaltas tiesiamas sausu oru, kai oro temperatūra svyruoja nuo 6 °C iki, idealiu atveju, 20 °C. Tuo tarpu asfalto darbų kainą padės nustatyti įmonės konsultantas – ji, priklausomai nuo asfalto pagrindo, asfalto kainos, objekto lokacijos ir kitų aplinkybių gali skirtis.